Images %281%29
Дистанційне навчання 30.03.20

Світлина від Ирини Парфенюк.

Вітаю усіх з початком нового робочого тижня! Натхнення, віри, здоров'я! Що нас очікує сьогодні? Працюватимемо за своїм звичним розкладом понеділка: 

1. Українська мова (вивчаємо нову тему "Що таке речення? Як воно утворюється?")

2. Математика (працюємо над  темою "Порядок дій у виразах без дужок")

3. Англійська мова (запрошення на конференцію, розгляд актуальних питань, що будуть на ній розглядатися)

4. Інформатична галузь (продовжуємо працювати з таблицями у Word)

 

 

І.   Теоретичний матеріал з української мови

Що таке речення? Як воно утворюється?

Усі дітки люблять гратися!  Виявляється, слова теж обожнюють проводити свій час, граючись. Яка ж улюблена гра у всіх слів? Ця гра добре знайома нам із вами. Називається вона російською мовою «Цепи, цепи кованые».

Тільки у слів ця гра має іншу назву – РЕЧЕННЯ. (подивися уважно, як пишеться це слово: у ньому є ненаголошений звук [е], написання якого треба запам’ятати і подовжений звук [н:´],який на письмі позначається двома однаковими буквами.

  • Запиши у зошиті три рази слово «Речення» й простим олівцем обведи помилконебезпечні місця.

Слова грають у гру «Речення», коли їм необхідно передати якусь інформацію, висловити думку.

Слово «Речення» можна замінити ще такими словами – думка, вислів, фраза, судження.

Чи будь – який набір слів можна вважати реченням? Спробуємо розібратися…

  • Чи можна назвати реченням таку групу слів: вітерець, лялька, малювати, весна ? Я не зовсім розумію думку, яка виражена цими словами. Чому? Тому що слова не пов’язані між собою за змістом. А тепер? Весняний вітерець тихо колише гілки дерев.  Так, цим словам вдалося утворити речення, і нам зрозуміло про що у ньому йде мова.

Отож робимо перший висновок: Речення – це декілька слів, пов’язаних між собою за змістом.

  • Чи можна назвати реченням таку групу слів: галявинках, перші, на, лісових, з’явилися, квіти? Тут слова ніби пов’язані одне з одним за змістом, але чогось бракує… Подумай чого? Правильно – слова стоять не по порядку, ніби розсипані. А тепер: На лісових галявинках з’явилися перші квіти.  Що ми зробили – переставили слова місцями, і оппа – вислів зрозумілий!

Отож робимо другий висновок: Речення – це декілька слів, пов’язаних між собою за змістом і розташованих у правильному порядку.

  • Чи можна назвати реченням наступну групу слів: Навесні ведмідь? Тут слова ніби пов’язані одне з одним за змістом, стоять у правильному порядку, але знову чогось бракує… Чого, як ти думаєш? Правильно, думка не закінчена, і нам хочеться дізнатися, що ж там таке робить ведмідь навесні?

 А тепер: Навесні ведмідь прокидається і вилазить з барлогу. Усе ясно, думка закінчена.

Отож робимо третій висновок: Речення – це декілька слів, пов’язаних між собою за змістом і розташованих у правильному порядку. Речення повинне виражати закінчену думку.

  • І останній експеримент – чи може речення складатися тільки з одного слова? Якщо роль речень  у мовленні - допомагати людям висловлювати свої думки, то чи можна висловити свою думку лише одним словом? Нумо спробуємо:

Ранок. (Чи хочеться поставити до цього висловлення якесь уточнююче питання: Куди? Кому? Як? Звідки? Коли?.... Ні. Одне слово, а як повно передало думку!) Пригадайте, ми вже зустрічалися із подібними однослівними реченнями:

Тиша. Сон. Будильник. Ранок.
Мама. Тато. Джек. Сніданок.
Сумка. Термос. Ковбаса.
Ліфт. Автобус. Шлях. Краса!

Стежка. Ліс. Дуби. Ялиці.
Вуж. Гриби. Пташки. Суниці.
Білка. Небо. Синь. Роса.
Тиша. Термос. Ковбаса.

Комарі. Вогонь. Димок.
Шлях. Автобус. Ліфт. Замок.
Ванна. Мило. Ліжко. Сон.
Джек зітхає, наче слон.

Отож підводимо підсумок, складаємо правило про те, що таке речення і намагаємося його запам’ятати:

Речення – це одне або декілька слів, пов’язаних між собою за змістом і розташованих у правильному порядку. Речення виражає закінчену думку.

Наприклад: Наші учні почали вивчати тему «Речення».

 

Завдання: Вивчити «на зубок» правило про речення. У підручнику  на с. 54 – 55 прочитати текст, відповісти на запитання до тексту, які розміщені у вправі 2. Знайти і виписати з тексту у робочий зошит найкоротше і найдовше речення.

ІІ.   Завдання з математики

На с. 74 у підручнику - звернути увагу на правила ( ми їх уже розглядали у класі, дітки знають, але надійшов час ще раз закріпити). Практично виконуємо завдання на с. 74 - 75 у підручнику, як завжди очікую на ваші фотозвіти.

 

         ІІІ.   Практична робота з інформатики

Увійти до програми Word. Скопіювати подану нижче табличку, заповнити порожні комірки за зразком.

Набір слів

Чи є це реченням?

Виправлений варіант

Криничкою, схилилася, над, верба

 

Ні, слова розташовані не по порядку.

Над криничкою схилилася верба.

Вчора ми весело

 

 

 

Біля, метушилися, курчатка, квочки

 

 

 

Високо у небі летіли

 

 

 

Скатертина, кущ, підлога, нести

 

 

 

Навесні проліски

 

 

 

Весна

 

 

 

 

Удачі! Чекаю на ваші роботи.

 

 

Owl ava
Sovushka

27 березня, 2020

Схожі статті