90779159 3112246838822120 1759869107303350272 n
Дистанційне навчання 31.03.20
Предмет  Теоретичний матеріал  Практичні завдання
Українська мова

Види речень за метою висловлювання.

Розділові знаки наприкінці речень різних видів

Практичні завдання з визначення виду речень

(додаток у повідомленні далі).

 

Математика

Порядок дій у виразах без дужок.

Закріплення таблиці множення в межах 5.

Розв'язування прикладів і задач.

Геометричні задачі.

Робота з тренажером "Таблиця множення"

Виконання задвань за матеріалами підручника:

с. 76, №7,8,9,10

Природознавство Роль океанів на Землі

https://www.youtube.com/watch?v=LOGZXhDJqEE

переглянути навчальне відео,

знайти на Карті світу вказані океани від найбільшого

до найменшого

Літературне читання Іван Сенченко "Рукавичка і струмок"

с. 57 - прочитати оповідання,

відовісти на запитання до змісту за матеріалами 

вправ 2 і 3. 

 

Додаток з української мови

Людмила Соушко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Види речень за метою висловлювання

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/4529972472

Идентификатор конференции: 452 997 2472         (час проведення 15.00      31.03.20)
Після конференції, де буде розглядатися новий матеріал, прпоную виконати практичне завдання:

*  Прочитати подані речення, визначити вид кожного з них вид за метою висловлювання, знизу заповнити підсумкову таблицю за зразком.

1. Борі і Дмитрикові подарували їжака. 

2. Хлоп'ята дуже прив'язалися до свого колючого улюбленця. 

3. Настала осінь. 

4. Їжачок раптом зник. 

5. Куди ж він подівся?   

6. Дідусь Омелько розповів, що їжачок ліг спати у своєму кубельці аж до весни. 

7.  - Не будіть його, не турбуйте. 

8. Діти послухали дідуся і терпляче чекали весни. 

Номер речення  1 2 3 4 5 6 7 8

перша літера від назви 

виду речення: розповідне - р

питальне - п

спонукальне - с

р              

 

Зробіть висновок, речень якого виду ми вживаємо у своєму мовленні найбільше? 

 

Теоретичний матеріал з української мови:

Тема: Види речень за метою висловлювання

У нашому мовленні всі одиниці мовлення (звуки, слова, речення, тексти) виконують свою певну спеціальну роботу (як у світі професій людей: лікар – лікує, будівельник – будує, програміст – складає програми….). Пам’ятаєте, серед слів: іменники – називають предмети, прикметники описують, які ці предмети, дієслова розповідають, які дії предмети можуть виконувати… Так і серед речень – кожне з них виконую свою певну спеціальну роль, залежно від мети, якої хоче досягти той, хто говорить. Хтось хоче просто поділитися інформацією, про щось розповісти.

Хтось хоче про щось запитати.

А хтось хоче про щось попросити, застерегти, дати пораду чи наказ!

 

Тому, залежно від цього, усі речення поділяються на 3 види:

Ті, які про щось розповідають, повідомляють, називаються РОЗПОВІДНІ.

  • Учора ми переглянули новий фільм.
  • Моя улюблена книга – «Діти капітана Гранта».
  • Василько навчається у 2 класі.
  • Завтра починається другий місяць весни.

Ті, які про щось запитують – ПИТАЛЬНІ.

  • Куди поспішає струмок?
  • Які птахи звуться перелітними?
  • Скільки материків є на земній кулі?
  • Який океан найбільший за площею?

Ті, які про щось просять, наказують, застерігають – СПОНУКАЛЬНІ.

  • Бережіть воду.
  • Не галасуйте у весняному лісі!
  • Більше читайте.
  • Переходьте вулицю на зелений сигнал світлофора.

Найскладніше запам’ятати слово «СПОНУКАЛЬНІ»  Мені у свій час допомогла така асоціація: коли ми про щось просимо іншого, ми часто вживаємо слово Ну-ка  («Ну-ка, все вместе, уши развесьте, лучше по – хорошему, хлопайте в ладоши нам!) – пам’ятаєте цей уривок з пісні Бременських музик? Так от у слові СПОНУКАЛЬНІ ховається це слово Ну – ка.

Отже остаточне правило, яке ми повинні знати:

За метою висловлювання речення бувають трьох видів:

Розповідні – про щось розповідають.

Питальні – про щось запитують.

Спонукальні – про щось просять або наказують, до чогось закликають. 

Презентация на тему: "Види речень за метою висловлювання. Мета ...

 

Owl ava
Sovushka

30 березня, 2020

Схожі статті