Дистанційне навчання 31.03.20
Предмет | Теоретичний матеріал | Практичні завдання |
---|---|---|
Українська мова |
Види речень за метою висловлювання. Розділові знаки наприкінці речень різних видів |
Практичні завдання з визначення виду речень (додаток у повідомленні далі).
|
Математика |
Порядок дій у виразах без дужок. Закріплення таблиці множення в межах 5. Розв'язування прикладів і задач. Геометричні задачі. |
Робота з тренажером "Таблиця множення" Виконання задвань за матеріалами підручника: с. 76, №7,8,9,10 |
Природознавство | Роль океанів на Землі |
https://www.youtube.com/watch?v=LOGZXhDJqEE переглянути навчальне відео, знайти на Карті світу вказані океани від найбільшого до найменшого |
Літературне читання | Іван Сенченко "Рукавичка і струмок" |
с. 57 - прочитати оповідання, відовісти на запитання до змісту за матеріалами вправ 2 і 3. |
Додаток з української мови
Людмила Соушко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Види речень за метою висловлювання
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/4529972472
Идентификатор конференции: 452 997 2472 (час проведення 15.00 31.03.20)
Після конференції, де буде розглядатися новий матеріал, прпоную виконати практичне завдання:
* Прочитати подані речення, визначити вид кожного з них вид за метою висловлювання, знизу заповнити підсумкову таблицю за зразком.
1. Борі і Дмитрикові подарували їжака.
2. Хлоп'ята дуже прив'язалися до свого колючого улюбленця.
3. Настала осінь.
4. Їжачок раптом зник.
5. Куди ж він подівся?
6. Дідусь Омелько розповів, що їжачок ліг спати у своєму кубельці аж до весни.
7. - Не будіть його, не турбуйте.
8. Діти послухали дідуся і терпляче чекали весни.
Номер речення | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
перша літера від назви виду речення: розповідне - р питальне - п спонукальне - с |
р |
Зробіть висновок, речень якого виду ми вживаємо у своєму мовленні найбільше?
Теоретичний матеріал з української мови:
Тема: Види речень за метою висловлювання
У нашому мовленні всі одиниці мовлення (звуки, слова, речення, тексти) виконують свою певну спеціальну роботу (як у світі професій людей: лікар – лікує, будівельник – будує, програміст – складає програми….). Пам’ятаєте, серед слів: іменники – називають предмети, прикметники описують, які ці предмети, дієслова розповідають, які дії предмети можуть виконувати… Так і серед речень – кожне з них виконую свою певну спеціальну роль, залежно від мети, якої хоче досягти той, хто говорить. Хтось хоче просто поділитися інформацією, про щось розповісти.
Хтось хоче про щось запитати.
А хтось хоче про щось попросити, застерегти, дати пораду чи наказ!
Тому, залежно від цього, усі речення поділяються на 3 види:
Ті, які про щось розповідають, повідомляють, називаються РОЗПОВІДНІ.
- Учора ми переглянули новий фільм.
- Моя улюблена книга – «Діти капітана Гранта».
- Василько навчається у 2 класі.
- Завтра починається другий місяць весни.
Ті, які про щось запитують – ПИТАЛЬНІ.
- Куди поспішає струмок?
- Які птахи звуться перелітними?
- Скільки материків є на земній кулі?
- Який океан найбільший за площею?
Ті, які про щось просять, наказують, застерігають – СПОНУКАЛЬНІ.
- Бережіть воду.
- Не галасуйте у весняному лісі!
- Більше читайте.
- Переходьте вулицю на зелений сигнал світлофора.
Найскладніше запам’ятати слово «СПОНУКАЛЬНІ» Мені у свій час допомогла така асоціація: коли ми про щось просимо іншого, ми часто вживаємо слово Ну-ка («Ну-ка, все вместе, уши развесьте, лучше по – хорошему, хлопайте в ладоши нам!) – пам’ятаєте цей уривок з пісні Бременських музик? Так от у слові СПОНУКАЛЬНІ ховається це слово Ну – ка.
Отже остаточне правило, яке ми повинні знати:
За метою висловлювання речення бувають трьох видів:
Розповідні – про щось розповідають.
Питальні – про щось запитують.
Спонукальні – про щось просять або наказують, до чогось закликають.